Sebuah Ilusi Optik

Rahsia buat duit dengan kad kredit?

Malam semalam, sambil layan seekers aku ternampak satu kertas kaler2 terjulur bawah tv. Rupenye macam flyers ntah company ape. Flyers ni dah lame ada kt umah aku. Aku amik baca. Tajuk die "Rahsia buat duit dengan kad kredit". Sebelum ni aku tak pernah hirau pun. Menarik ni. Aku dah la banyak kad kredit. Slalu abiskan duit dengan kad kredit adela. So, aku amik bace... dan hasil dari pembacaan aku adalah seperti di bawah... jeng3!!

1. mesti ada kad kredit(of course la, nama pun buat duit dengan kad kredit)
2. tak payah kerja (goyang kaki kt umah rilek sambil baca Mastika dpt duit)
3. dalam seminggu bley dapat rm4000 (banyak woo) pastu bley cecah dalam rm10000 (bapak banyak!)
4. Pastu syarikat ni menurut katanye bertaraf international (Bangladesh ade?)
5. company ofis kt PJ (tak nyatakan lokasi pon.. klu tak bley aku nak g tgk.)
6. company berdaftar (siap ada nombor pendaftaran tu)
7. pastu macam biase la kat belah belakang ada testimoni. Ada tunjuk gambar brother2 macho n akak2 tengah berdiri sebelah BMW n Mercedes mata belalang (standard a ni.. cliche <--- perhatikan sy menggunakan ayat ni dengan jayanye.. dh lame aku tunggu nk guna ayat tu)
8. Yang paling menarik ada gambar Irma Hasmie (ala yg bukak2 kotak roda impian dlu tu)- die ni pun masuk gak ke?? hmm... siap cakap masuk melalui kawan tu. Si Irma ni menurut dalam tu die tulis dah dapat pendapatan cecah rm4000 seminggu. Hehehe.. patut a die dh lame tak bukak kotak roda impian tu. Aku syak die dah kaya la... =p
9. Mengikut hukum syarak (takde plak tulis mufti mane benarkan..)
10. Dan banyak lg.. lupe plak aku nak scan and boh kt cni untuk berkongsi dengan sume org. hehe

Kaji selidik :
Sebagai seorang yang profesional, aku tidak bersikap skeptikal dalam menilai sesuatu. Oleh itu, pagi ni aku mula melakukan kaji selidik mengenai company tu. Disebabkan takde nama. Aku taip je "buat duit dengan kad kredit". Hasilnya mengecewakan. Ada yang kaitkan dengan uptrend la, apebenda la, kaitkan dengan bank islam pun ada gak. Aku jadi konpius. Waima demikian, yang paling menghampakan aku ialah hampir sume laman web tu tak nyatakan bisnes apa. Nama company pun takde. Just ade contact number ngan nama orang tu. Nama die plak ringkas je. Banyaknye testimoni. Tak abis2 testimoni tu, testIni sangat mengelirukan. Seolah2 ada sesuatu yang dirahsiakan. (memang la udahnye nama rahsia buat duit dengan kad kredit kn??.. tapi takkan la rahsia bebenor). Sume nak soh jumpe dlu. Apekejadahnye? kate aku..

Kesimpulan :
Aku tak tau nak cakap ape. Info tak cukup dan mengelirukan. Kat flyers takde nama company. Alamat pun takde (cakap kt PJ je.. PJ besar maa!). Bisnes macam rahsia je. Jual dadah ke? karipap ke? Jual ape aku pun tak tau... Aku nak jumpe kang die culik aku lak. (Abistu nama simple je. Manela tau kn? heheh.) Just klu ada sesapa yang penah masuk and dapat untung ribu2an tu, bley a kongsi ngn aku kt cni. Aku sangat curious. Apebenda korang jual ni sampi untung tak hengat dalam seminggu je????

3 comments:

ladylikeme said...

salam...
depa juai susu sapi kot tapi tukar nama lembu

Anonymous said...

ini kes lembu punya susu sapi dapat nama la ni.. hehe

Crayon said...

aku syak ada sindiket ni...