Sebuah Ilusi Optik

Aku, Printer dan Awek Cun

Itu yang ketiga aku beli..err, maksud aku kakak aku yg belikan. Yg first versi dot matrix zaman dulu puny (era sebelum Pak lah). Masih OK tp kelajuan die...laju sikit dr siput. Bayangkan kalu ko nak print tesis yang beratus2 helai tu!Lepas tu Canon S200SP. Banyak gak berjasa. TP. die punye kartrij utk print dh rosak, kalu nk tukar kena dlm RM 100. Haramjadah..Baik beli yg baru. Last2 yg ni!Laju, berkualiti, gmbr jelas tip top, boleh scan lps tu simpan.. or scan lepas tu print terus cam mesin fotostat. Puas ati guna tp dakwat mahal nk mampus xleh refill. (baru-baru ni je aku tau boleh refill gak..hampeh). Jenama HP. Yg ni aku tak recommend utk adik2 sekolah ke, kt universiti ke sbb dakwat mahal, harge die pun mahal. Mampus lako nk beli dakwat! Rosak kena kilat. Err, adeke? aku x tau lak.

Then, Aku g anta kedai. Mase aku anta aku ade bwk gak die nye power cable tp aku saje x bg sbb aku bajet die dh ade. Then mase aku dh balik sampai umah, mak aku ckp org kedai tu telefon suh g anta cable tu. Hampeh!! Rupenye.. kedai ni pun sama gak. Nasib baiklah kt kedai tu ade sorang awek cun-gile-nk-mampus. Die dok jaga kaunter ngn layan pelanggan. Bagus betul strategi kedai ni. Terkasima aku kejap. Aku lalu hulur kt awek tu dgn penuh sopan dan die amik sambilmenguntum sebuah senyuman yg amat menawan.
Esoknye kedai tu telefon, die ckp xleh buat, kena anta g HP gak. Aku lalu terus g kedai tu nk amik printer tu balik. Dan awek cun tu masih di situ. Terus aku control kemachoan aku hingga tahap maksima. Seraya menegur beliau dgn nada paling menggoda. "Berapa kena bayar ni?". Lalu beliau berkataRM25 je bang!. "Celaka. mahal nk mampus! bukan buat ape pun. Bukak printer pastu tengok dlm je. Tu, aku pun boleh buat!!". Err, tu aku kata dlm hati je. Sambil menghulur RM25 tanpa banyak soal.

Moral of the story- Letak awek cun giler kt kaunter sykt ko dgn senyuman paling menggoda. hahaha...
p/s : aku dh beli printer baru jenama Canon (lagi) ip1600. Bentuk menggiurkan , harga boleh tahan tp prestasi belum teruji.

No comments: