Sebuah Ilusi Optik

Mereka yang tertewas!

Masa aku pilih pasukan yg aku bajet boleh masuk separuh akhir, aku tahu mesti ada yg akan mengecewakan aku. Semalam Rep. Czech kalah ngan Italy 2-0. Ini kali ke 3 diorang kecewakan aku. Kali pertama tahun 1996, masa tu Euro 96. Aku baru kenal pasukan Rep. Czech melalui kawan aku. Tp, aku boleh tolerate lg mase tu sbb at least diorang kalah kt final.
Kali kedua masa Euro 2004. Diorang kalah ngan Greece, pasukan tak ternama langsung masa tu. Masuk pun atas tiket 'wild card', ganti negara lain. Aparaa lu ni Rep. Czech!! Main turun naik...cam pasukan malaysia gak!Err,aku silap sebenarnye. Pasukan Malaysia main asyik turun je ranking tak penah nye naik. Harap maklum.

P/s: Aku harap Pevel nedved membaca blog ini lalu menghadiahkan aku jersi, takpun kasut bola. Memandangkan aku antara penyokong tegar pasukan beliau. Aku harap laa!

No comments: