Sebuah Ilusi Optik

Babi

Sesekali berjumpa kawan aku. Kitorang borak-borak sambil minum-minum dan makan-makan.
Kawan aku kerja biase-biase je. Orang kata bukan kerja makan gaji. Sendiri-sendiri punya kerja. Sendiri keluar modal, sendiri untung, sendiri rugi. Kalau dalam form untuk anak sekolah yang ada tulis pekerjaan bapa tu. Aku saspek dia akan taruk "buruh" sebagai pekerjaan. Hehe

"Ko tengok rambut aku dah banyak uban", kawan aku.
"A'ah, ko banyak berfikiran kot. Takpun ko terlalu banyak untung. Juta-juta mungkin. Haha.", aku
"Untung la sangat. Aku kerja macam babi. Siang malam kerja. Kalau babi, dah lama mampos. Nasib baik aku hidup lagi", kata dia lagi.
"Err.. tadi aku terpegang lengan ko. Kene samak la ni. Abis tu ko cakap ko macam babi", aku.
"hahahhaa..", kami.

Selepas itu kami pun pulang ke rumah masing-masing. Sekian.

4 comments:

Amiene Rev said...

Hayakallah,

Keghito make gaji denge kejo sedighi-sedighi ni ado banyok bezo.

Kalu keghijo make gaji ni, keno denga arahe boh kito.

Kalu keghijo sedighi-sedighi ni, oghe Pata Baghak kato, kena berdikari...

Gitu. Hmm...

amer zaman said...

babi rajin ea?

Crayon said...

amiene rev,
oghe make gaji buto pun ado.. hehe

amer,
babi bandar pemalas. Babi hutan agak rajin..

kamar hati said...

mak aihh....hampes tul...hahhahaha....