Sebuah Ilusi Optik

Perkara bangang yang kita buat

Dalam hidup ini. Ada ketika kita terbuat atau sengaja buat perkara bangang.
Tadi, time break trus bergegas ke Shah Alam. Sampai2, perempuan tersebut berkata, "sori encik, dokumen tak lengkap. Lain kali nak datang bagitau dulu"
"Err.. Baiklah", kata aku.
Dan tiba-tiba aku rasa adrenalin aku bergerak pantas. Aku rasa macam terlalu bangang. Membuat kerja-kerja bodoh. Dahla nak pergi Shah Alam ikut federal tu tol pergi balik Rm2.20. Nak keluar dalam keadaan panas matahari. Minyak kereta lagi. Masa yang terbuang lagi. Kalau aku dok ofis tadi kan bagus. Dapat baca harian metro terkini.
"Apekejadahnya aku tak telefon dulu tadi. Kan dia dah bagi nombor tepon?"

2 comments:

kamar hati said...

apa kes ni...apa sudah jd...hihihi...tu la, len kali tipon dl...kan dah jd buang masa, buang tenaga, buang duit & buang minyak je...hihihihi...

ladylikeme said...

apa kejadahnyer....benda yang terbuang tidak bleh dikutip kembali....