Sebuah Ilusi Optik

Ntah nape 2-3 hari ni aku rase CIMB adalah bank paling hampeh di seluruh Bima Sakti

2 hari lepas. Aku ke CIMB Seksyen 18 Shah Alam. Nak buat cash deposit. Tapi mesin cash deposit ada satu je berfungsi. Satu lagi "temporarily out of service". Orang beratur daripada dalam hingga ke luar pintu pagar. Ramai gile macam nak beli goreng pisang Azmi dekat stesen komuter Shah Alam. Aku jadi tak bersemangat. Trus blah balik rumah tido.

Semalam. Aku ke CIMB dekat KJ. Mesin amik nombor rosak. Kene beratur secara manual dulu sebelum brother kat pintu tu bagi nombor. Orang tak berapa ramai. Tapi benda paling penting iaitu mesin amik nombor telah gagal berfungsi. Maka jadi kelam kabut. Aku jadi bosan. Nasib baik brother tu banyak membantu.

Petang semalam. Aku ke CIMB seksyen 9 Shah Alam. Ceh! takde mesin cash deposit. Pastu aku gi ke CIMB bangunan UMNO Shah Alam. Ada 2 mesin cash deposit. Dua-dua "temporarily out of service". Aku jadi buntu. Apekejadahnye sume asyik "temporarily out of service" ni!!!!. Time nak balik aku singgah kat CIMB Seksyen 15 Shah Alam lak. Pun sama. Mesin cash deposit takde. Aku dah panas. Tapi bley sabar lagi. Aku balik rumah. Makan nasik lemak ayam goreng masak berempah.

Pagi tadi.. kemuncak segala-galanya. Aku gi CIMB Seksyen 18 skali lagi. Bajet takde orang. Pukul 6.15 dah ada 3 orang tengah beratur dekat mesin cash deposit. Gile ape?? Tak tido ke diorang? Asyik beratur kat mesin tu je kerjanye...Seperti biasa satu lagi mesin "out of service". Ngam-ngam brother yang terakhir guna mesin tu. Tiba time aku. Baru je aku nak cucuk kad. Satu kenyataan timbul dekat itu punya mesin "temporarily out of service". Haiiitt!!! Aku jadi mendidih. Ini sudah lbey!!! Aku karate mesin tu. Trus aku capai kayu dekat tangga, aku pecahkan cermin kaca. Itu jam ,aku tetiba ternampak botol petrol dengan minyak tanah dekat kedai sebelah. Aku amik dan curahkan. Lepas tu, ngam-ngam aku amik lighter dalam poket seluar jeans Levis aku. Aku cucuh dan bakar seluruh mesin-mesin dekat situ. Semua orang jadi kaget menyelamatkan diri. Bunyi alarm bank toksah cerita bising. Suasana tetiba jadi havoc. hahahhahaha... aku ketawa puas hati! Padan muka ko CIMB bank!!!!!

P/s: Peristiwa dengan huruf italic di atas hanya khayalan penulis sahaja. Harap maklum. Satu lagi, aku harap pegawai-pegawai CIMB tengok-tengokkan korang punya mesin kt Shah Alam ni. Asyik "out of service" je manjang. Jangan salahkan aku kalau lambat bayar kad kredit bulan ni. Sekian.




2 comments:

kamar hati said...

macam2...dasyat tuk khayalan awak eek...hihiih...

ladylikeme said...

sabar separuh dari iman..banyak pahala ko dapat eka hari tue